School op Seef

Voor de kinderen van De Boomgaard vinden wij het belangrijk om te leren hoe zij op een veilige manier kunnen deelnemen aan het verkeer. Wij hebben het certificaat ‘School op Seef’. Om te voldoen aan de eisen van dit keurmerk veilige school krijgen onze leerlingen onder meer vanaf groep 1 structureel verkeerslessen aangeboden.

‘School op Seef’ is het programma in Zuid-Holland voor een goede aanpak van verkeersveiligheid en verkeerseducatie aan kinderen op de basisschool. Kinderen worden op een eigentijdse manier begeleid in hun ontwikkeling tot veilige weggebruikers. Met behulp van aansprekend, praktijkgericht en digitaal materiaal worden verkeerslessen aangeboden in alle groepen.

Methode

Om goed verkeersonderwijs te kunnen verzorgen maken we op onze school gebruik van de methode ‘Veilig Verkeer Nederland’. Naast theoretische lessen bieden wij als school ook praktijklessen aan. Op deze manier leren de kinderen de geleerde verkeersregels toe te passen in het verkeer. Bij praktijklessen kunt u denken aan een verkeerswandeling, lessen op het schoolplein en met groep 8 fietsen naar de nieuwe school.

Landelijk verkeersexamen

Jaarlijks doen de kinderen van groep 7 mee met het theoretisch verkeersexamen. Om het jaar doen groep 7 en 8 samen het praktijk examen.

School op Seef